Langsung ke konten utama

Yogyakarta Always Becoming Favorite Cities For Traveling

Some days I frequently travel to several cities, including Jakarta, Bandung, and is now up in the city of Yogyakarta, or better known as Jogja. Actually I've been to this town about three times. But, if I am traveling to this city always feel good atmosphere, possibly because of a distinctive cultures, people-friendly city, and of course the food was cheap. So, if you wish to be traveling with the aim of calming down, the city could be an option.

Although the title of this article is traveling, but this article contains about my trip to the city of Yogyakarta for work and I stayed in town only one day. So, if you're curious what my activity and wherever I am when one day in Jogja, please continue reading until the end ?

My trip to Jogja started from the city of Bandung. I am using a plane Wings Air. Honestly, the first time I heard the name of the plane, because I know are Garuda Indonesia, Citilink, Air Asia and Lion Air. But, it turns Wings Air is part of Lion Air. The journey from Bandung to Yogyakarta about 1 hour. Well, why me traveling to Yogyakarta?

indonesia android kejar

My arrival to Yogyakarta for help from the Google Developer program, namely "Indonesia Android Kejar(IAK)". This program teaches the Indonesian people to learn Android programming beginner, intermediate and advanced. Indonesian society include, students, and professionals. Anyone can join the program, and each person can be lecturers Android programming in a particular class. This program is free of charge, as well as being a teacher or facilitator will not get wages. For the materials provided to participants is the material that has been provided by Udacity. If you are interested in being a participant or facilitator, please visit the following link.

At the Indonesia Android Kejar 2017, I was a trainer to teach facilitators about soft skills or how to convey the subject matter to the facilitator. Jogja is the third city I visit after Jakarta and Bandung. The city that I liked to traveling other than the city of Bali.

Ok, got Jogja, I went straight to the event location at EDS UGM (Entrepreneur Development Service) at the University of Gajah Mada. The first person I met was the project manager of IAK in the city of Yogyakarta is Hilda. Hilda was very friendly and had prepared everything, such as event space, food, projectors, and more. So that when the facilitators collected all, we can immediately begin the event.

The event starts, participants in Jogja was very excited and actively ask, so it makes sense tired I lost, because we did a question and answer session with a relaxed and joking, so the more colorful way. The event is running smoothly. Until finally I was chatting with one of the facilitators named Rosid. He is a very nice person. Rosid buy laptops, smartphones, and finance people to learn Android programming. Rosid feel sad when seeing young children who can not afford school, so he was a young child care so clever in programming then they can get a job. I am very proud of the Rosid.

traveling to yogyakarta

After the event, I eat "angkringan" with cheap prices and tasty. '' Angkringan '' is the place to eat on the roadside in the city of Yogyakarta. Then I stay at Cakra Kusuma Yogyakarta, location of the hotel is not far to the location of the event from IAK, so use Uber just 10 minutes. Arriving at the hotel, was finally able to stretch my legs and massaging the body with warm water ?. Before going to bed, I prepare goods for the city to the next, which is Semarang.

traveling to yogyakarta

Early in the morning, after a shower, I had breakfast in the restaurant. Where to eat in a quiet atmosphere and played songs of Jogja, like this "... jogja..jogja jogja istimewa ..". That song always sounds my ears. Well, because I have not felt the city of Yogyakarta, so, before heading to Semarang I do photos in the streets of the city of Yogyakarta. Although I was not able to visit Malioboro, Prambanan Temple, Borobudur, but enjoyed the atmosphere of this city alone makes me comfortable and quiet. Furthermore, Semarang I came.

traveling to jogja

Komentar

Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

8 Cara Ampuh Menjaga Hubungan Asmara Kamu Menjadi Awet

Mempunyai hubungan asmara yang harmonis dan romantis, merupakan hal yang sangat di idam-idamkan oleh semua pasangan. Apabila hubungan asmara ini dapat terus berlangsung, maka hubungan kamu akan menjadi awet bahkan dapat sampai ke jenjang pernikahan. Pada kenyataannya, diluar sana  banyak sekali pasangan yang sulit menciptakan hubungan asmara mereka bertahan lama, bahkan ada yang sampai kandas ditengah jalan. Sayang bukan ketika hubungan asmara yang sudah kamu bina tetapi kandas di tengah jalan begitu saja? Berikut ini ada 8 cara ampuh menjaga hubungan asmara kamu dan pasanganmu menjadi awet dari om @riswanzone. Membangun rasa saling percaya Apabila kamu sulit untuk membangun rasa percaya kepada pasanganmu saat ini, mungkin karena pikiran kamu terlalu insecure, banyak dipenuhi pikiran-pikiran konyol. Atau mungkin kamu takut jika pasangan kamu akan memilih orang lain dibandingkan kamu. Maka dari itu, mulailah membangun rasa saling percaya agar hubungan menjadi awet. Tunjuk

Ini Ceritanya Bagaimana Cara Upload Foto Instagram Menggunakan PC/Laptop dengan Mudah

Halo semuanya, seperti biasa masih bareng saya @riswanzone. Sebelum bahas bagaimana cara upload foto ke instagram menggunakan PC/Laptop, mari bahas dulu kenapa tiba-tiba di blog ini saya mau nulis hal kayak gini. Biasanya kan nulis tips hubungan, jalan-jalan ga jelas, dan kategori lainnya (lihat aja deh jangan males baca) :D Jadi, suatu ketika saya betemu dengan teman yang lagi makan dan dia sambil bermain dengan smartphone kesayangannya yang sudah dia anggap seperti pembantunya sendiri. Membantu semua urusan komunikasi, urusan pamer, urusan kepoin orang, dan urusan dunia lain untuk hiburannya. Ketika saya tanya, Kok sering banget update status dan streaming video? Dengan sombong dia jawab, makanya pake operator warna biru yang ngasih kecepatan internet kenceng dan YouTube tanpa kuota. Singkat cerita,akhirnya saya memutuskan untuk makan dengan harapan dia yang bayarin tagihannya. Bro, gue makan dong tapi elu yang bayarin ya, begitu lah ketika saya merayu dia dengan teknik preman. Dan..

Review Bika Bogor Talubi, Oleh-oleh Khas Bogor yang Kekinian

Kalau mendengar kata “Bogor” apa yang kalian ingat? Hmmm.. pasti ingat tentang kota hujan. Setuju? Tapi kalau saya tanya soal kuliner di Bogor,atau oleh-oleh khas wisata Bogor apa hayo? Banyak yang menjawab “Taleus” atau Talas (survey yg saya dilakukan di sosmed :D). Terbukti, Bogor memang terkenal dengan dua hal itu, Hujan dan Talas. Eitts.. jangan salah loh, ngomogin soal oleh-oleh khas Bogor , beberapa waktu lalu saya berkesempatan untuk mencoba oleh-oleh No 1 di Bogor yaitu Bika Bogor Talubi . Ada 3 varian yang saya coba, Bika Bogor Cocopandan , Bika Bogor Mini , dan Bogor Banana . Sebenarnya pengen banget nyobain Banana Cheese Cake,heheh.. Mau tau kenikmatan rasa Bika Bogor Talubi ini? Lanjut baca ke bawah ya,hehe.. Oya, ini pertama kalinya loh saya mencoba Bika Bogor Talubi, hihihi... Asal mula Talubi Membahas asal mula Talubi bisa kita mulai dari kata “Talubi” tersebut, jujur saya baru tahu ternyata Talubi itu singkatan dari Talas dan Ubi, katro banget ya gue hehe.. men